February 3, 2011

Krisis Mesir; Semoga Mereka Di Bawah Lindungan Allah

Semoga rakyat Malaysia merangkumi penuntut universiti, tenaga kerja dan lain-lain yang berada di Mesir akan selamat pulang ke tanah air Malaysia. adik aku, masih di Cairo. dia cakap pihak tajaan bagitau ada 2 kemungkinan. kalau dia tak pergi Jeddah hari ini, maknanya esok dia akan terus pulang ke Malaysia dari airport Cairo. semoga berjalan lancar dipermudahkan oleh-NYA. juga lagi sorang sepupu kat sana, menurut kakaknya dia akan naik kapal ke Jeddah hari ini. semoga selamat semuanya.

Ada sorang kawan sekolah adik aku dulu terpilih untuk penerbangan pertama ke Jeddah. yang pasti kedutaan utamakan perempuan. menurut adik aku, untuk mengelakkan rasa tak puas hati atau tak fair antara student medic, pengajian Islam, budak-budak negeri , kedutaan buat keputusan pick sikit-sikit. maksudnya sekarang, contohnya kalau budak n9 70 orang, kelantan 70 orang and negeri-negeri lain pun sama. setiap tempat dia akan pick. ada wakil la maksudnya, budak medic, pengajian Islam, budak kawasan Cairo, Iskandariah, Tanta, Mansoura dan lain-lain. untuk mengelakkan rasa dengki gitu la. menurut cerita adik aku. tapi yang pasti, dia pick pompuan dulu. adik aku pompuan jugak. tengah tunggu turn.

Tak kisah mana-mana pun asalkan dapat keluar cepat-cepat dari Kaherah. itu sahaja sebab keadaan semakin genting kritikal tahap orange nak-nak kalau US dan ISRAEL start campur tangan lebih-lebih. sekarang pun diorang memang dah masuk campur tangan pun.

**Kalau aku, tak nak balik Malaysia terus. duduk Jeddah barang seminggu-dua takpe. cantik oo bandar Jeddah. ada air terjun buatan kat tengah laut. haih. lebih-lebih pulak kau ea. asal selamat sudah. haa lagi satu kalau naik kapal laut balik Malaysia pun best. ada feeling ala-ala naik cruise gitu. cruise TLDM.

No comments:

Post a Comment