April 27, 2009

SAYE BUAT BLOG LAH !

OBLADA OBLADU MATRIX LIFE

KOLEJ MARA KULIM 08/09
MATRIKULASI KPM

DINNER MALAM PERMATA GEMILANG

Gambar di atas menceritakan secebis peristiwa pada malam makan malam Permata Gemilang pelajar matrikulasi Kementerian Pelajaran Malaysia kolej Mara Kulim. yeah, i feel great being here. haha great gilerr ! girls comel-comel kat atas ni adalah antara budak kuliah aku iaitu kuliah yang bernama kuliah G. result tak lama lagi nak release. semoga anda-anda succes. pilih course yang bersesuaian dengan minat dan result anda bersama-sama universiti sekali.

oh ya, aku dapat interview pengambilan guru matematik UKM. interview dekat USM kubang kerian. tak der la excited sangat. pergi je lah interview sebab ibunda aku yang bersungguh sangat. aku tak mau jadi cekgu ! satu lagi interview aku dapat USM course architecture, interview dekat USM penang. tak pergi lah. architecture? minat jugak sebenarnya. time form 4 dulu aku pernah bercita-cita nak amik archi dekat UIA. macam aku ni menolak rezeki ke? huhu.

so, ape yang kau minat? aku teringin sangat nak amik medical physics. this course only available at USM. aku mintak nie. first choice lagi. harapan nak dapat tak menaruh harapan sangat la. sebab dia amik 3.6 and above. aku agak-agak result aku paling tinggi 3.4. paling low 3.22. confirm betul ramalan aku ni ! lagi satu, sinaran perubatan dekat USM. kalau dekat UiTM panggil x-ray. sama jee. course ni ade kat 2 uni je. so, aku rase baek aku amek UiTM sebab dekat KL. tapi ibunda aku tak kasi sebab bahaya katanya. tapi sape yang nak blaja sape yang nak kerja sebenarnya ni? tengoklah dulu aku nak ikut kata hati ke camane. kadang-kadang cakap orang tua kena dengar jugak. kan? pening nya nak memilih jurusan. engineering? hmm, tak berminat sangat.

sekarang ni kiranya aku ada dua form. satu form USM dan lagi form Kemeterian Pengajian Tinggi (KPT). KPT ni merangkumi semua local university kecuali USM. USM dah standardized jadi Apex University. so, dia pilih sendiri student. kiranya tawaran untuk USM lebih awal, kalau dapat kita boleh tolak and KPT akan process form KPT kita. kalau kita terima tawaran USM, form KPT kita secara automatically batal. form USM tak diwajibkan isi pon. kalau berminat, isilah.


No comments:

Post a Comment