June 23, 2011

Time creeps by so slowly when you are waiting

Waktu minggu first praktikal, ya ampun serious lama nak mati rasa seminggu tu dah macam sebulan tunggu menjelangnya weekend. pejam celik pejam celik, aku sudah berada di minggu ke-6. bermakna tinggal 6 minggu lagi praktikal. sekejap sahaja masa silih berganti berlalu. tanpa disedari. erk, tapi kerja aku tak siap-siap lagi. kerja apa? kalau rajin aku cerita.

my daily routine. turun tangga 5 tingkat. okay, rumah aku 5th floor tambah G floor aku kira 6 tingkatlah. tiada lif. then, jalan-jalan menyelusuri 2 3 biji blok rumah flat lintas jalan tunggu bas seranas. kat sini banyak choices public transport. sebenarnya, bukan banyak pun 2 je, rapidKL n Seranas tapi kekerapan trip menyebabkan ia bukan masalah besar kepada warga penduduk kat sini ke sana ke mari termasuklah aku yang tak punya transport sendiri a.k.a kereta. kalau motor gua surrender gua tak berani bawak area shah alam walaupun aku punya lesen b2 yang sah di cop sirim.

aku prefer bus seranas. sebab apa? sebab tambang 50$ je nyah ! mana you nak cari key ell ni ! tambang bus sekolah aku kat kampung dulu pun 80$. rapidKL punya tambang 1.00 $. tapi macam biasa, aku naik bus seranas bersama 1 Malaysia. indon, bangla, india, cina juga kadazandusun. haha. mak aihhh. tak sah kalau tak berdiri area tangga. ding dong ding dong, sampailah sirim. jalan lagi. jauh gila lagi ke dalam sirim.

sampai lah kami kat ofis. actually, aku and my friend a.k.a housmate. kadang-kadang kami menyinggah di kafe dulu beli kuih-muih seringgit dua buat pengalas perut sebelum lunch time.

1 comment:

  1. ouhh..nak masuk ke dalam sirim tu jauh lg ea..haha.selamat berexerciselah ye.hee ;)

    ReplyDelete