December 1, 2010

Apa Masalah Dia Sebenarnya?

Siapa tahu video miming paling popular di abad facebook masa kini? Okay, first time aku tengok video ni kawan aku yang share. pastu kitorang tengok sama-sama. masa tengok-tengok tu, kitorang gelak-gelak and cakap bongok-bongok dia ni sebab memang bongok tak boleh blah gila tapi kitorang layan je sebab time tu tengah study week kot. tengah stress study (konon) so, memerlukan hiburan yang tak terlampau sebab time tu kitorang dah tak mampu senyum sebab dok ngadap buku je doplohpatjam dan tak berkomunikasi sesama sendiri. (tipu tipu tipu kau tipu, padahal berpoya-poya je study week tu !)

Dalam pada dok tengok-tengok tu, each of us keep wondering, si tukang miming tu laki ke pompuan sebab dia pakai tudung pastu pakai cap atas tudung and lukis misai berserta janggut sekali.

"eh, dia ni laki ke pompuan ah..."
"laki la takkan pompuan buat kerja cani..." (orang pompuan buat kerja cerdik je?)
"pompuan la wey, tengok dia ada tulang pipi..."
"a'aa la wey, gile pompuan ni.."
"weyy, pompuan ekk? bodohnya beliau.."

Antara sedutan dialog kitorang yang aku ingat dan yang sesuai ditulis sahaja. gambar kat bawah ni yang aku print screen dari himpunan video dia dekat you tube. sekarang ni banyak dah lagu dia miming dan aku pasti dia sendiri yang upload menggunakan akaun you tube beliau. dia gelarkan diri dia cikgu shida dari parit. ooo, deme orang perak ghupenye. semua video dia tak boleh comment dan tak boleh download sebab embed code disabled by request. dia la yang setting kan. btw, aku jakun tak tau cara lain nak muaturun video youtube selain guna youtube downloader. ade ke? kalau ada jangan gelak aku.


kalau first time tengok, agak-agak korang cakap laki ke pompuan?

Selepas aku godek-godek you tube, aku jumpa la satu video dia yang bukan miming. oh, confirm dia pompuan dan dia adalah cikgu budak sekolah rendah ajar muzik. aku agak umor dia lewat 30-an dan tak kawin lagi. dia jugak ada page untuk di
like kat facebook dimana yang ini dia yang create. dan, tak ketinggalan ade page anti beliau dimana pelbagai cacian dan tohmahan ade kat sini. ye lar, buat kerja macam ni mana orang tak kutuk. dia ni kira mengaibkan diri sendiri la kan. sebab aib tu melingkari maksud maruah. dan dia macam tak menjaga maruah diri.

Ade dia miming lagu maher zain (lagu feberet kesukaan mak aku tuh), kalo la aku tunjuk mak aku mesti gelak-gelak guling habeskan ketawa dulu pastu baru marah-marah maki hentam keromo beliau, sebab memang tak tahan nak gelak dowh kalau tengok! btw, yang ini pun gila tak boleh blah.

Jadi, apa masalah dia sebenarnya. eh bukan-bukan, kenapa dia buat benda ni? ape yang menyebabkan dia? tujuan apa? tiada tujuan? suka-suka? suka hati? suka hati dia lah kan. ada aku kesah? memang aku kesah

No comments:

Post a Comment