December 24, 2010

Cuti IPTA Akan Diselaras ?

Sekadar rumours? fakta atau auta? ramai dah aku nampak student-student dok bercakap hal ni. Kementerian Pengajian Tinggi (katanya) akan selaraskan cuti bagi semua IPTA dimana semesta baru akan bermula pada September pada 2011. maknanya start bercuti semesta pada JUN-SEPTEMBER sebab nak start pengajian pada September. mak aih lama wa cakap sama lu. hampir 4 bulan. kejang saraf otak dan otot aku dibuatnya.

Tapi aku dok suruh pakcik Google cari info yang berkaitan takde la pulak. bermacam-macam keyword dah aku taip. tiada bukti yang keluar sebab tu aku cakap rumours. tiada tiada dan tiada. tapi,
tiada angin masakan pokok bergoyang? dan, aku tak suka-tak suka-tak suka kalau diorang betul-betul nak rombak takwim. sebab :

1. Lagi lambat la aku grad. merugikan masa. ceh, sejak bila pandai menghargai masa. oit,
masa itu emas

2. Elok-elok je 2 semesta 1 tahun. lepas ni dah susah dah nak kira-kira sem. tak best tak best

3. Kalau dia buat tarikh buka semesta betul-betul sama setiap U, mau tak berebut beli tiket bas. nak-nak aku budak Kelate yang ramai bijak-pandai masuk U. eheh jangan maraa readers aku bukan bersifat Assobiyah berpuak-puak gitu cuma memuji rakan senegeri saja
eee seksanya
gomo kelate gomo

4. Cuti mesti dah tak sama dengan cuti sekolah. cuti sem skarang lebih kurang school holiday je. bln 6, bln 12. btw, kenapa kau kisah sangat ni ada anak sekolah ke zati? ke laki cikgu?

5. lagi lagi lagi?? tak konkrit betul alasan. kalau bawak naik senat kena tolak mentah-mentah

No comments:

Post a Comment