December 14, 2010

Kesempurnaan

Semalam chat YM dengan kawan aku tiba-tiba dia tanya caner nak jadi orang sempurna dan memiliki kesempurnaan. orang putih kata perfection gitu. dia mengigau ke hape aku tak sure lah tiba-tiba kan. tapi aku kawan yang baik hati layan-layan ayam je lah. bagi aku la, ecece, kesempurnaan ni macam infinity kot. tehee he.

Sebab kita tak tahu infinity tu berapa, kat mana. undefined. kalau belajar limit calculus (hambek kau aku buat-buat faham) tu, limit boleh menghampiri infinity tapi tak boleh menyentuh garisan infinity tu. kan kan kan? so, sama la kesempurnaan. hannah montana cakap NOBODY'S PERFECT. kita boleh berusaha ke arah kesempurnaan tapi kita tak akan sempurna. satu sebab kita manusia tak lari dari buat salah. satu lagi kita tak tahu sempurna tu bagaimana ciri-ciri. tiada penetapan. adakah kaya? banyak harta? (benda sama je padahal) banyak ilmu? bahagia? dan lain-lain. jadi, isokay to make mistakes but dont repeating the same mistakes.

"Experience is the name every one gives to their mistakes"
-Oscar Wilde-

No comments:

Post a Comment