December 24, 2010

Oh! Belut

Pagi tadi aku teman mak aku pergi Pasar Minggu Sabtu. biasalah tiada apa yang menarik pun barang-barang dapur, kain baju, makanan(yang ni menarik perhatian aku jugek hehe)
tak beli pape ke kak. window sopim je?
**akak-akak ni takde kaitan dgn aku pun**

Tadi, the worse ever driving i had. i hope this is first and the last. berhenti dekat traffic light aku kereta ke-5. nak gerak, kereta mati. insiden itu berulang sampai 4 kali. start-gerak-mati. aku bawak wira manual ok. aku dah agak improve dah sebelum ni rasanya. adehh. nasib baik kereta belakang tak HON HON. maybe dia cakap,
"oh perempuan, patutlah. ". ini ayat tipikal ok! takpe mereka tak bersalah. lagipun niat aku murni nak bawak mak aku pergi pasar. kuikui.

Kali ke-5 dah boleh jalan, aku agak laju sedikit sebab lepas geram. teett. lampu kuning pastu merah. kereta belah merah tadi dah start jalan. tiada pilihan melainkan berlanggar
nauzubillah aku pun brek mengejut. habis berterabur barang belakang. mak aku pun begitu akibat inertia. arghhh. aku benci jadi begini. nak balik tu lagi sekali aku emergency break walau sebab motor bengong tapi aku rasa aku yang fail. jadi aku rasa hari ini aku fail, loser, bolok dan lain-lain. haha. Ya Allah jauhkan aku dari malapetaka.

Ok dah. nak cerita pasal belut. dok round-round tu lalu ikut gerai jual ikan. gerai ke apa orang panggil eh? whatever lah kan. kat situ ada 2 besen belut yang masih hidup. mesti sengat ada lagi kan. dan aku pun geli kan pegang. anak-beranak ular kot tapi ada insang sebab tu halal makan (mak aku, 2010). mak aku cakap. tapi ada 3 orang penternak belut tak berijazah tengah dok main-main dengan belut. berani betul dak-dak kenit ni.
2 orang penonton setia dan hos rancangan mari geli bersama beluttengok tuu dia pegang tu. nanti besar boleh masuk fear factor budak ni

No comments:

Post a Comment